Denne artikkelen vil gå gjennom de ulike endringene du kan gjøre på eksisterende oppgaver og oppgaveserier (repeterende oppgaver). Blant annet:
- Bytte medarbeider
- Endre dato/repetisjonsintervall
- Endre kategori
- Slette oppgaven
NB! Det er ikke mulig å bytte kunde på en oppgave. Da må du heller lage en ny oppgave på kunden som skal ha oppgaven.
Slik redigerer du en oppgave
For å begynne å redigere, åpner du aktuell oppgave. Trykk på de tre prikkene. Velg Endre.
Hvordan bytte jeg medarbeider?
- Klikk på Medarbeider.
- Du får da opp en liste med de medarbeiderne som er tilknyttet denne kunden som oppdragsansvarlig eller medarbeider.
- Klikk på ønsket medarbeider og Lagre.
- Om oppgaven er del av en repeterende serie, vil du få spørsmål om du kun vil endre den enkelte oppgaven, eller alle fremtidige i serien. Velg det du ønsker og OK.
- Oppgaven forsvinner da fra egen oppgaveliste, og dukker opp hos aktuell medarbeider. Vedkommende vil da få et varsel om at de er tildelt en oppgave. Endringen blir dokumentert i kommentarfeltet i oppgaven.
Endre forfallsdato
- Klikk på Dato
- Nå må du velge hva du skal endre:
- Dersom du kun skal flytte den ene oppgaven: Velg dagen du ønsker å flytte oppgaven til, og trykk lagre.
- Dersom du skal endre på repetisjonsintervallet til en repeterende oppgave: Trykk på ønsket repetisjonsintervall under kalenderen etter du har valgt dato.
- Trykk på Lagre.
Endre kategori
- Klikk på Kategori
- Velg ønsket kategori, og trykk på Lagre.
- Om oppgaven er del av en repeterende serie, vil du få spørsmål om du kun vil endre den enkelte oppgaven, eller alle fremtidige i serien. Velg det du ønsker og OK.
Slette oppgave
For å slette en oppgave, går du til den aktuelle oppgaven, og trykker på de tre prikkene. Velg Slett - Slett nå
Du kan også velge å slette senere. Velg dette om du ønsker å sette en dato fram i tid hvor oppgaven skal bli slettet.
Om oppgaven er del av en repeterende serie, vil du få spørsmål om du kun vil slette den enkelte oppgaven, eller alle fremtidige i serien. Velg det du ønsker og OK.