13.02.2025: Det er oppdaget en feil som gjør at oppgaver kan bli slettet eller blanket ut om du bruker knappen. Vi jobber med retting!
På Oppdragsavtale på kundesiden finner du en knapp som heter + Oppdater oppdragsavtalen.
Denne knappen tar en kopi av eksisterende aktiv avtale, og lar deg endre på svarene dine fra sist.
Denne knappen brukes til å gjøre endringer på den aktive oppdragsavtalen, for eksempel kan du legge til lønn, dersom kunden ikke har hatt dette før. Se hvordan:
- Fra kundesiden klikker du deg inn på Oppdragsavtale og + oppdater oppdragsavtalen:
- Systemet tar da en kopi av den nåværende aktive oppdragsavtalen, og lar deg redigere denne, slik at du slipper å fylle inn alt på nytt. Du kan for eksempel skru av eller på Lønn, ved å hoppe rett til lønns-steget:
+Oppdater oppdragsavtalen bruker samme mal som den eksisterende aktive avtalen. Dersom du har gjort endringer i malen du brukte etter du laget avtalen for kunden, vil disse endringene ikke dukke opp. Dersom du har innhold i ny/endret mal som du vil ha med på denne kunden, må du i stedet velge + Ny Oppdragsavtale.
- Oppgaver vil dukke opp uten den vanlige av/på knappen på høyre side. Dette er fordi at oppgavene du ser, er oppgavene som allerede ligger på kunden. Dersom du ikke trenger oppgaven lenger, kan du trykke på søppelbøtten for å kvitte deg med den.
- Velg om avtalen skal aktiveres og sendes til e-Signering. Aktiverer du avtalen, vil oppgavelisten oppdateres.
Les mer om de ulike stegene i artikkelen Slik oppretter du en oppdragsavtale.