Slik oppdaterer du oppdragsavtalen til en kunde

  • Oppdatert

13.02.2025: Det er oppdaget en feil som gjør at oppgaver kan bli slettet eller blanket ut om du bruker knappen. Vi jobber med retting! 

 

Oppdragsavtalekundesiden finner du en knapp som heter + Oppdater oppdragsavtalen.

Denne knappen tar en kopi av eksisterende aktiv avtale, og lar deg endre på svarene dine fra sist.

Denne knappen brukes til å gjøre endringer på den aktive oppdragsavtalen, for eksempel kan du legge til lønn, dersom kunden ikke har hatt dette før. Se hvordan:

  1. Fra kundesiden klikker du deg inn på Oppdragsavtale og + oppdater oppdragsavtalen:
    01-Slik oppdaterer du oppdragsavtalen til en kunde.png

  2. Systemet tar da en kopi av den nåværende aktive oppdragsavtalen, og lar deg redigere denne, slik at du slipper å fylle inn alt på nytt. Du kan for eksempel skru av eller på Lønn, ved å hoppe rett til lønns-steget: 


    +Oppdater oppdragsavtalen bruker samme mal som den eksisterende aktive avtalen. Dersom du har gjort endringer i malen du brukte etter du laget avtalen for kunden, vil disse endringene ikke dukke opp. Dersom du har innhold i ny/endret mal som du vil ha med på denne kunden, må du i stedet velge + Ny Oppdragsavtale.

  3. Oppgaver vil dukke opp uten den vanlige av/på knappen på høyre side. Dette er fordi at oppgavene du ser, er oppgavene som allerede ligger på kunden. Dersom du ikke trenger oppgaven lenger, kan du trykke på søppelbøtten for å kvitte deg med den.
  4. Velg om avtalen skal aktiveres og sendes til e-Signering. Aktiverer du avtalen, vil oppgavelisten oppdateres.

 

Les mer om de ulike stegene i artikkelen Slik oppretter du en oppdragsavtale.

Var denne artikkelen nyttig?

0 av 0 syntes dette var nyttig

Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse