Som standard må du være tilknyttet en kunde for å få jobbet med denne. Det betyr at du enten må være Medarbeider eller Oppdragsansvarlig på kunden, eller være i en Avdeling som kunden hører til.
I Oversikt må du være enten Medarbeider eller Oppdragsansvarlig for å få opp kunden.
Tilgang styres også gjennom tilgangsnivå
Gjennom tilgangsnivåer kan du bestemme om medarbeidere skal kunne finne kunden. Du kan også filtrere på alle kunder i for eksempel Oversikt eller oppgavelisten dersom du har tilgang til dette. For å sjekke ut hvilke tilganger en medarbeider har, sjekk tilgangsnivået til medarbeideren, og sjekk hvilke tilganger som ligger i tilgangsnivået slik:
- Gå til Innstillinger - Tilgangsnivå
- Trykk på et tilgangsnivå du vil undersøke.
- Trykk på Pil ned i feltet Avdeling. Det som gjelder kundetilgang kommer først:
- Se kundeliste: Lar en medarbeider åpne Byrå - Kunder i venstremenyen. Herfra kan du se alle byråets kunder.
- Legge til, endre og arkivere kunder: Lar medarbeideren gjøre endringer på kundens priser og selskapsinformasjon fra den ovennevnte siden.
- Se arkiverte kunder og kan gjenopprette: Lar medarbeideren finne fanen Arkiverte kunder fanen under Byrå - Kunder. Herfra kan du enten slette eller gjenopprette disse.
- Importere kunder: Lar medarbeideren laste opp fil for import av kunder.