Produktoppdatering 12.12.2024

Følgende endringer og forbedringer er nå oppdatert i Taskline:

Støtte for flere oppdragsavtaler

For byråer som har behov for å differensiere på oppdragsmalen for ulike kundegrupper så er det nå mulighet for å lage flere oppdragsavtalemaler. Du kan enten lage malen fra bunnen av, eller ta utgangspunkt i en mal som allerede finnes. Inne på oversikten ser du også hvor mange kunder som bruker de ulike malene. Du kan også klikke deg videre og se hvilke kunder det er. 

Ny malbygger for oppdragsavtaler

For å bygge nye eller endre på oppdragsavtalemaler, har vi oppdatert vår malbygger. Du bygger nå malen i en visning som er helt identisk med den du tar i bruk. Da ser du hvordan endringen blir. 

Endringer i kategorier

Kategorier har tidligere vært tett knyttet opp mot oppdragsavtalen. Nå har vi støtte for å ha flere oppdragsavtalemaler og vi har da fristilt kategoriene fra malen. Kategoriene vil fungere slik de har gjort tidligere ellers i Taskline, men nå er de ikke automatisk synlig i oppdragsavtalemalen. Det gjør det mulig å opprette kategorier som kan brukes til andre formål. For eksempel kan du opprette Interntid med ulike underkategorier som kurs, møter og lignende som du kan bruke til å føre timer på.

 

Feilrettinger

Feil ved startdato av oppdrag

Det har vært en feil i opprettelse av oppgaver via oppdragsavtalen der hvor oppstartsdato blir satt frem i tid, men at aktivering skjer tidligere. Oppgaver skal kun opprettes fra og med oppstartsdato. De har i realiteten blitt opprettet fra og med aktiveringsdato selv om oppstartsdato er mye senere. Dette er nå fikset og oppgaver blir kun opprettet fra og med valgt oppstartsdato.

Får ikke endret ansvarlig medarbeider på oppgaver når man oppretter oppdragsavtalen

Ved flere medarbeidere som skal bidra på kundens oppdrag, så må du velge hvem av disse som har ansvaret for de ulike hovedkategoriene som bokføring, lønn og så videre. Hvis du hadde satt en medarbeider som ansvarlig for Lønn, og så under Lønn opprettet en oppgave som noen andre skulle ha ansvaret for, så var ikke dette mulig. Du fikk kun lov til å velge den som sto som hovedansvarlig for kategorien. Dette er nå rettet, slik at du kan velge alle medarbeidere som bidrar på kunden.  

Var denne artikkelen nyttig?

0 av 0 syntes dette var nyttig

Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse