Her legger du inn byråets hierarki, og bestemmer hva dine ansatte skal ha tilgang til av kunder.
Slik setter du opp avdelingsstruktur
Under Innstillinger til venstre klikker du på Avdelingsstruktur.
Klikk +Opprett avdeling oppe i høyre hjørne. Skriv inn navn. Avslutt med Lagre.
Ved å holde musepekeren over selskapets navn vil følgende tegn dukke opp:
Velg + for å legge til underavdeling.
Velg + på underavdelingen for å opprette en underavdeling under her igjen.
Eksempel på avdelingsstruktur
"Hovedkontor" er her navnet på selskapet. Oslo, Stavanger og Kristiansand er underavdelinger. Vest og Øst er underavdelinger under underavdelingen Oslo igjen.
Medarbeidere har tilgang til å finne alle kunder i sin egen avdeling, men også i underavdelingene til sin avdeling. Du har ikke tilgang til kunder i avdelingen over (dersom medarbeideren er i en underavdeling) eller andre separate avdelinger utenfor strukturen, med mindre du har et tilgangsnivå som tillater dette.
Tilgangen se kundeliste bestemmer om du skal kunne se alle kunder i byrået, eller kun de du får tilgang gjennom avdeling eller tilknytning.
En medarbeider kan få tilgang til en kunde utenfor sin avdeling ved å bli lagt til som medarbeider eller oppdragsansvarlig på kunden.
Du kan også gi den ansatte tilgang til en annen avdeling hvis du ønsker at den ansatte skal ha tilgang til alle kundene i den avdelingen.
Du kan bestemme hvilke avdelinger den ansatte skal ha tilgang til inne på Byrå - Medarbeidere. Klikk på medarbeideren og åpne nedtrekkslisten Velg avdeling:
Medarbeideren på bildet over har her kun tilgang til avdeling Oslo, som er en underavdeling av Hoved. Kunder som ligger i hovedavdelingen er ikke synlig for denne medarbeideren.
Slette avdelinger
Du kan kun slette avdelinger som ikke har underavdelinger. Dette symbolet kommer opp når du kan slette. Trykk på symbolet og bekreft at du vil slette: