Hva er Tags?
Med tags kan du lagre stikkord som er nyttige for deg i arbeid med et firma. De er nyttige for å gi kjapp info i det du ser på en kunde, men kan også brukes til å filtrere eller hente kundelister i byrårapporten.
Tags er synlige flere steder i systemet. Blant annet på kundesiden til den enkelte kunde, i kundelisten til byrået, og i byrårapporten.
Hva bør tags brukes til?
Tags lager du selv, og brukes til akkurat det du vil! Vanlige eksempler på tags kan være:
Om du bruker tags flittig, kan du raskt få mye informasjon om kunden du jobber med. Du kan legge til flere tags på en og samme kunde.
Slik oppretter du tags
- Gå til Innstillinger - Tags.
- Her finner du oversikt over tags du eventuelt allerede har opprettet. Har du mange, kan du bruke søkefeltet for å finne den du leter etter.
- Trykk på + Ny tag for å lage en ny.
- Skriv navn på taggen og velg en farge.
- Ønsker du å endre eller slette en allerede opprettet tag, trykker du på de tre prikkene til høyre for navnet.
Slik legger du til tags på en kunde
For å legge til tags på en kunde, må du ha tilgang til å endre kunder. Gå til kundesiden på ønsket kunde og trykk på Endre kunde. Nederst på Kundeinformasjon kan du legge til eller ta bort tags:
Trykk på de grå taggene for å aktivere dem. De blir da farget, for å vise at de er skrudd på. Avslutt med Lagre.
Filtrere på tags
Ved å gå til Byrårapporten kan du hente ut data basert på tags. Da kan du finne hvilke firma du har som deler felles egenskaper.