Tags: informasjonslapper på kundene dine

  • Oppdatert

Hva er Tags?

Med tags kan du lagre stikkord som er nyttige for deg i arbeid med et firma. De er nyttige for å gi kjapp info i det du ser på en kunde, men kan også brukes til å filtrere eller hente kundelister i byrårapporten

Tags er synlige flere steder i systemet. Blant annet på kundesiden til den enkelte kunde, i kundelisten til byrået, og i byrårapporten

2024-10-24_13h23_22.png

 

Hva bør tags brukes til?

Tags lager du selv, og brukes til akkurat det du vil! Vanlige eksempler på tags kan være:

Om du bruker tags flittig, kan du raskt få mye informasjon om kunden du jobber med. Du kan legge til flere tags på en og samme kunde.

 

Slik oppretter du tags

  1. Gå til Innstillinger - Tags.
  2. Her finner du oversikt over tags du eventuelt allerede har opprettet. Har du mange, kan du bruke søkefeltet for å finne den du leter etter.
    01-Slik oppretter du tags.png
  3. Trykk på + Ny tag for å lage en ny.
  4. Skriv navn på taggen og velg en farge.
  5. Ønsker du å endre eller slette en allerede opprettet tag, trykker du på de tre prikkene til høyre for navnet.
    02-Slik oppretter du tags.png

 

Slik legger du til tags på en kunde

For å legge til tags på en kunde, må du ha tilgang til å endre kunder. Gå til kundesiden på ønsket kunde og trykk på Endre kunde. Nederst på Kundeinformasjon kan du legge til eller ta bort tags:

Trykk på de grå taggene for å aktivere dem. De blir da farget, for å vise at de er skrudd på. Avslutt med Lagre.

2024-10-24_13h24_22.png

Filtrere på tags

Ved å gå til Byrårapporten kan du hente ut data basert på tags. Da kan du finne hvilke firma du har som deler felles egenskaper.

Var denne artikkelen nyttig?

0 av 0 syntes dette var nyttig

Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse