Før du starter på denne veiledningen, må du aktivere integrasjonen i ditt regnskapssystem.
Slik setter du opp integrasjon med Duett
Slik setter du opp integrasjon med Poweroffice
Slik setter du opp integrasjon med Tripletex 🔜
- For å fullføre oppsettet må du ha tilgang til Integrasjoner i ditt Tilgangsnivå. Tilgangsnivået Alle tilganger er satt opp med dette.
- Gå til Innstillinger - Integrasjoner.
- Velg +Ny integrasjon.
- Velg regnskapsprogrammet ditt. Lag et ønsket navn for integrasjonen..
- Lim inn API-nøkkelen (brukernøkkel hos systemleverandør) i feltet API-nøkkel.
- Lagre.
Innstillinger for det du skal fakturere
Du kan legge inn timer eller produkt (varer) som fakturagrunnlag. Avhengig av hva du skal fakturere, må du opprette timearter eller produkter for å kunne registrere henholdsvis timer eller produkter.
Når du har gjort dette, må du koble disse med regnskapsprogrammet. Dette viser vi deg i avsnittet under.
Koble detaljene i Taskline med regnskapsprogrammet
- Gå til Innstillinger - Integrasjoner. Velg integrasjonen du skal koble. Nå må du koble sammen detaljene i Taskline med regnskapsprogrammet: Oppsett, MVA-satser, Timearter, Produkter og Kunder. Det er viktig at du setter opp alt du skal bruke for at integrasjonen skal fungere:
🎞️ Du kan se hvordan detaljene kobles i denne videoen:
Produkt
-
-
- Navnet på produktet som er opprettet i Taskline står på venstre side.
- Du søker på produktet i regnskapssystemet ditt i kolonnen Produkt eller Varenummer. Du velger selv hvilken. I feltet for Produkt søker du på navnet på varen.
- Når du har koblet alle produkter, avslutter du med Lagre.
-
Du kan nå du lage fakturagrunnlag for regnskapssystemet direkte i Taskline.
Vi viser deg hvordan du kobler opp detaljene som Produkt i elæringskurset Faktureringsflyt i Taskline. Les mer om vårt elæringstilbud i artikkelen Gratis opplæring via elæriungskurs!