Under Byrå i venstre kolonne finner du Medarbeidere . Her legger du inn dine ansatte og plasserer de under riktig avdeling i Avdelingsstrukturen.
Du får også her raskt oversikt over hvilket tilgangsnivå medarbeiderne har, samt hvilke(n) avdeling(er) de jobber på:
For å endre en medarbeider, trykker du på linja til medarbeideren. Du kan arkivere medarbeideren ved å trykke på de tre prikkene. Velg Arkiver:
Slik oppretter du en medarbeider
Klikk + Legg til medarbeider til høyre i bildet.
Her må følgende punkter være utfylt for å opprette rett tilgang til den ansatte.
Du bør også legge inn e-post og avdeling. Når du da har fylt inn aktuelle felt og klikker Lagre vil det automatisk sendes en e-post til medarbeideren om at tilgang til Taskline nå er opprettet. Medarbeideren må da verifisere sitt fødselsnummer. Dette brukes til innlogging med bank-ID.
Tildel roller
Du kan allerede her velge en rekke roller for medarbeideren:
Administrator: En administrator gir tilgang til Admin-menyen
Kunne opprette nye kunder
Kunne kvalitetskontrollere andre
Knytt den ansatte til en avdeling
Under valget Avdeling legger du inn hvor i avdelingsstrukturen medarbeideren skal ligge.
Arkivere og slette medarbeider
Klikk på de tre prikkene bak medarbeideren du ønsker å slette.
Klikk Arkiver. Du får da spørsmål om du er sikker på om du vil arkivere denne medarbeideren. Bekreft ved å klikke Arkiver.
Medarbeideren vil da fjernes og ligge i under kategorien Arkiverte medarbeidere i venstre kolonne.
Du får en melding hvis medarbeideren fortsatt har åpne oppgaver. Oppgavene må lukkes eller delegeres til andre før du kan arkivere. For å gi en bedre oversikt presenterer også Taskline hvor mange oppgaver og på hvilke kunder de ligger.
Du kan slette medarbeideren for godt. Da trykker du på de tre prikkene bak navnet. Velg slett.
Gjenopprette medarbeider som er arkivert
Gjenopprett én eller flere slettede kontaktpersoner ved å klikke på de tre prikkene ved de aktuelle navnene, og klikk deretter Gjenopprett, eller velg eventuelt Gjenopprett alle.
Innstillinger for Timeregistrering på medarbeider
For at medarbeideren skal få de riktige tilgangene i Taskline er det en fordel å ha laget en Avdelingsstruktur før du oppretter en medarbeider.