Medarbeidere: Legg inn ansatte, sett og endre innstillinger

  • Oppdatert

Under Byrå i venstre kolonne finner du Medarbeidere . Her legger du inn dine ansatte og plasserer de under riktig avdeling i Avdelingsstrukturen.

Du får også her raskt oversikt over hvilket tilgangsnivå medarbeiderne har, samt hvilke(n) avdeling(er) de jobber på:
01-Medarbeidere- Legg inn ansatte sett og endre innstillinger.png

For å endre en medarbeider, trykker du på linja til medarbeideren. Du kan arkivere medarbeideren ved å trykke på de tre prikkene. Velg Arkiver:
02-Medarbeidere- Legg inn ansatte sett og endre innstillinger.png

Slik oppretter du en medarbeider

Klikk + Legg til medarbeider til høyre i bildet.
03-Medarbeidere- Legg inn ansatte sett og endre innstillinger.png

Her må følgende punkter være utfylt for å opprette rett tilgang til den ansatte.
04-Medarbeidere- Legg inn ansatte sett og endre innstillinger.png

Du bør også legge inn e-post og avdeling. Når du da har fylt inn aktuelle felt og klikker Lagre vil det automatisk sendes en e-post til medarbeideren om at tilgang til Taskline nå er opprettet. Medarbeideren må da verifisere sitt fødselsnummer. Dette brukes til innlogging med bank-ID.

Tildel roller

Du kan allerede her velge en rekke roller for medarbeideren:

Administrator: En administrator gir tilgang til Admin-menyen

Kunne opprette nye kunder

Kunne kvalitetskontrollere andre

Knytt den ansatte til en avdeling

Under valget Avdeling legger du inn hvor i avdelingsstrukturen medarbeideren skal ligge.

Arkivere og slette medarbeider

Klikk på de tre prikkene bak medarbeideren du ønsker å slette.
05-Medarbeidere- Legg inn ansatte sett og endre innstillinger.png

Klikk Arkiver. Du får da spørsmål om du er sikker på om du vil arkivere denne medarbeideren. Bekreft ved å klikke Arkiver.

Medarbeideren vil da fjernes og ligge i under kategorien Arkiverte medarbeidere i venstre kolonne.

Du får en melding hvis medarbeideren fortsatt har åpne oppgaver. Oppgavene må lukkes eller delegeres til andre før du kan arkivere. For å gi en bedre oversikt presenterer også Taskline hvor mange oppgaver og på hvilke kunder de ligger.

Du kan slette medarbeideren for godt. Da trykker du på de tre prikkene bak navnet. Velg slett.

Gjenopprette medarbeider som er arkivert

Gjenopprett én eller flere slettede kontaktpersoner ved å klikke på de tre prikkene ved de aktuelle navnene, og klikk deretter Gjenopprett, eller velg eventuelt Gjenopprett alle.
06-Medarbeidere- Legg inn ansatte sett og endre innstillinger.png

Innstillinger for Timeregistrering på medarbeider

For at medarbeideren skal få de riktige tilgangene i Taskline er det en fordel å ha laget en Avdelingsstruktur før du oppretter en medarbeider.

 

Var denne artikkelen nyttig?

0 av 0 syntes dette var nyttig

Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse