Hva er Oversikt?

  • Oppdatert

Vi har for tiden en feil som gjør at noen oppgaver ikke vises for alle i Oversikt. Oppgavene eksisterer fortsatt, og er synlige i oppgavelisten til den enkelte ansatte, samt i oppgavelisten til kunden på kundesiden. Det er særlig Levere skattemelding for merverdiavgift og oppgaver som blir opprettet tilbake i tid fra oppdragsavtale med startdato tilbake i tid. For sistnevnte viser Oversikt neste oppgave som forfaller fra dagens dato i stedet for å vise den første forfalte (røde) oppgaven i kategorien. Klikk deg inn på oppgaven og bruk pil til venstre for å se om det finnes åpne oppgaver fra før av:

 

Fra oversiktsbildet kan du få et helthetsbilde på hva du må gjøre på kundene dine. Du kan også bruke det som en arbeidsplass hvor du finner, dokumenterer og markerer oppgaver som fullført. 


Hvilke kunder ser jeg?

Tasklines oversiktsbilde gir deg full oversikt over oppgaver på byråets kunder som du er tilknyttet, enten som Medarbeider eller Oppdragsansvarlig

Denne regnskapsføreren er tilknyttet to kunder. Det er disse to kundene som da vises i Oversikten.

 

Du kan også filtrere på "Alle"

Du har også mulighet til å klikke på navnet ditt for å se alle. Du vil da se alle kunder du har tilgang til på regnskapsbyrået. Dersom du har tilgang til å se den komplette kundelisten, vil dette si at du ser alle kunder i byrået. Har du begrensede tilganger, vil du se alle kunder som finnes i avdelingen(e) du har tilgang til.

2025-01-22_10h42_06.png

 

Hva ser jeg i Oversikt?

I Oversikt kan du se alle repeterende oppgaver med kategori for kundene du ser i kolonnen til venstre. Har ikke oppgaven en kategori, så vil den ikke vises her. Hensikten er at oversiktsbildet skal være reservert til de viktigste fristene dine

Oversikten viser alltid neste oppgave som må gjøres i hver kategori. Den viser kun en oppgave i hver kategori på samme kunde ad gangen. 

Du har også mange filtreringsmuligheter på denne siden.

01-hva er oversikt.png

 

Trafikklysfunksjonen gir deg full oversikt

I oversikten bruker vi fargekoder for å presentere oppgavene på en ryddig måte. Her er en forklaring av hva de ulike fargene betyr:

  • 💚 Grønn: oppgave som er fullført før fristen
    • Disse oppgavene forblir grønne frem til forfallsdatoen er passert. Den vil da erstattes av neste oppgave i samme kategori.
  • ❤️ Rød: oppgaver som er forfalt.
    • Om den fullføres forsvinner den, og blir erstattet av neste oppgave i samme kategorien. 
  • 🤍 Hvite felt uten dato: Ingen planlagte oppgaver.
  • 🩶 Grå: oppgave til forfall
    • Om den fullføres før fristen blir den grønn.
    • Om den ikke fullføres før fristen blir den rød.

01-Trafikklysfunksjonen i oversikt holder deg i rute.png


Informasjon om forfalte oppgaver

Forfalte oppgaver vil, i tillegg til å ha røde oppgavefelt, utløse et kalendersymbol i kundefeltet. Dette er vist og markert i rødt nedenfor. Du får da en rask oversikt over hvilke kunder du bør prioritere.02-Trafikklysfunksjonen i oversikt holder deg i rute.png

 

Som standard vises alle oppgaver på kundene du ser i oversikten, ikke bare de som er delegert til deg. Vil du bare se hva du selv skal gjøre på kundene? Klikk på Filter og Vis kun mine oppgaver.

 

I oversikt strekker oppgavene seg langt til høyre, med mindre du har filtrert bort mange av kategoriene. Ved å holde inne Shift og rulle med musen, kan du lett scrolle til høyre for å se de andre kategoriene!

Var denne artikkelen nyttig?

0 av 0 syntes dette var nyttig

Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse