Tasklines oversikt inneholder alle kunder du er tilknyttet, samt disse kundenes repeterende oppgaver. Trafikklysfunksjon hjelper med å holde deg i rute.
Funksjonen signaliserer om oppgaven er:
- 💚 Grønn for fullførte oppgaver før tida.
- 🩶 Grå for kommende oppgaver.
- ❤️ Rød for forfalte oppgaver eller forfaller i dag.
- 🤍 Hvite felt: Ingen planlagte oppgaver.
Informasjon om forfalte oppgaver
Forfalte oppgaver vil i tillegg til å ha røde oppgavefelt utløse et kalendersymbol i kundefeltet som vist og markert i rødt nedenfor. Du får da en rask oversikt over hvilke kunder du bør prioritere.
Ved å klikke på en rød oppgave ute i oversikten får du opp gjeldende oppgave.
Her har du flere mulige valg. Du kan for eksempel:
- Endre dato, og dermed forskyve oppgaven: Ved å klikke på datoen som markert nedenfor får du opp en kalender hvor du kan forskyve oppgaven til ønsket dato.
- Du kan velge å delegere oppgaven til en annen: Trykk på de tre prikkene øverst og velg Endre.
Her kan du enten søke etter ønsket ansatt, eller velge fra de foreslåtte ansatte. Klikk på ønsket ansatt. Den ansatte vil da få oppgaven over i sin oppgaveliste, og det vil bli loggført i oppgaveloggen at en ansatt har delegert oppgaven til en annen ansatt. Dato vises også.
NB! Du kan bare velge blant de ansatte som har tilgang til kunden enten via avdeling eller direkterolle på oppdraget. Dersom oppgaven skal delegeres til noen som ikke er i listen, må denne føres inn som medarbeider på oppdraget inne på kundesiden før de blir synlige i listen.
Dersom du venter på svar fra kunden før oppgaven kan fullføres, eller at oppgaven er fullført, endrer du oppgavens status ved å klikke på Åpen og deretter velge enten Venter på kunde eller Fullført.
Står det kun dato i feltet? Da gjelder det inneværende år. For datoer i andre år, vil året vises.